Gwałtowny postęp w przemyśle sprawił, iż potrzebne stały się zmiany w sposobach zarządzania firmami oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean management to jedna z takich planów. Jej celem jest zmultiplikowanie efektywności procesu produkcyjnego w danym zakładzie. Jak łatwo można zgadnąć, zamysł ten ma swój początek w Japonii, słynącej z szeroko rozumianego minimalizmu. Pierwszym korzystającym z tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z eliminowaniem jakichkolwiek czynności wykonywanych w toku procesu produkcyjnego, a przy tym całkowicie zbędnych. Mapowanie strumienia wartości Najistotniejszym celem lean managment jest zatem zmniejszenie marnotrawienia zarówno w odniesieniu do pracy zatrudnionych jak i eksploatowanych surowców. Wykorzystanie technik lean management stwarza możliwość uzyskania takich rezultatów, jak zwiększenie produktywności oraz jakości produktów. Także stosunki pracownicze w przedsiębiorstwie zazwyczaj ulegają poprawie. Jest to związane z skuteczniejszą komunikacją. Co ciekawe rozwiązania z obszaru lean management mogą być implementowane w każdym przedsiębiorstwie, wszystko jedno z jakiej branży oraz jakiej rozmiarów. To, co jest priorytetem to umiejętność ocenienia, które procesy są niepotrzebne dla firmy.